mandag 2. april 2018

Telja

Jeg har endelig blitt ferdig med min Telja av designer Jennifer Steingass . Og jeg ble kjempefornøyd med genseren.! :)

 
 

Jeg har brukt garnet Lettlopi fra Istex, et Islandsk garn. Garnet kommer i mange nydelige farger. Det kan virke litt stivt å strikke med, men genseren blir mykere i bruk. Jeg skylte opp min genser i ei vaskebalje med Milo og lunka vann og skylte helt til vannet var klart. Etterpå sentrifugerte jeg den i vaskemaskinen på den laveste omdreiningen, 800 på min maskin.

 
 
Garn: Lett lopi
Pinner nr 3.5 og 4
Str D
 
Jeg var litt usikker på størrelsen jeg skulle velge, men utifra mine mål endte jeg på D. Jeg kunne også ha strikket den i str C siden størrelsen er litt romslig.
 
Uansett: Godt fornøyd! :)
 
Oppskriften finner du på Ravelry.
 
 
 
 

1 kommentar:

Bodil sa...

Så flott gensar i fine fargar :) Eg har ikkje prøvd det garnet, men som du seier har eg lest at det blir mjukt etter vask. Vil tru den er varm og god. God helg.