Jeg har endelig blitt ferdig med min Telja av designer Jennifer Steingass . Og jeg ble kjempefornøyd med genseren.! :)
Jeg har brukt garnet Lettlopi fra Istex, et Islandsk garn. Garnet kommer i mange nydelige farger. Det kan virke litt stivt å strikke med, men genseren blir mykere i bruk. Jeg skylte opp min genser i ei vaskebalje med Milo og lunka vann og skylte helt til vannet var klart. Etterpå sentrifugerte jeg den i vaskemaskinen på den laveste omdreiningen, 800 på min maskin.
Jeg har brukt garnet Lettlopi fra Istex, et Islandsk garn. Garnet kommer i mange nydelige farger. Det kan virke litt stivt å strikke med, men genseren blir mykere i bruk. Jeg skylte opp min genser i ei vaskebalje med Milo og lunka vann og skylte helt til vannet var klart. Etterpå sentrifugerte jeg den i vaskemaskinen på den laveste omdreiningen, 800 på min maskin.
Garn: Lett lopi
Pinner nr 3.5 og 4
Str D
Jeg var litt usikker på størrelsen jeg skulle velge, men utifra mine mål endte jeg på D. Jeg kunne også ha strikket den i str C siden størrelsen er litt romslig.
Uansett: Godt fornøyd! :)
Oppskriften finner du på Ravelry.

1 kommentar:
Så flott gensar i fine fargar :) Eg har ikkje prøvd det garnet, men som du seier har eg lest at det blir mjukt etter vask. Vil tru den er varm og god. God helg.
Legg inn en kommentar